Deklaracja dostępności

Ministerstwo Sprawiedliwości – Lider Projektu, zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej uruchomionej w ramach projektu pn. „Upowszechnienie alternatywnych metod rozwiązywania sporów poprzez podniesienie kompetencji mediatorów, utworzenie Krajowego Rejestru Mediatorów (KRM) oraz działania informacyjne”.

 

Data publikacji strony internetowej: 06.05.2022. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 15.02.2024.

 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

 

Treści niedostępne

  • zdjęcia w zakładce „Wydarzenia” do roku 2020 nie posiadają opisów alternatywnych. Opisy będą sukcesywnie uzupełniane do końca 2022 roku. Aktualne wpisy, zamieszczane w 2022, posiadają opisy alternatywne;

Wyłączenia

  • mapa punktów nie jest dostępna. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.

 

Deklarację sporządzono 06.05.2022 (ostatnia aktualizacja 29.03.2024) na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

 

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem mailowym Adrianna.Aftanska@ms.gov.pl.

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 23-90-703.

 

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

 

Miejsca, w których Partnerzy Projektu realizowali szkolenia

Projekt realizowany był przez Ministerstwo Sprawiedliwości w partnerstwie z czterema Centrami Arbitrażu i Mediacji, które powstały w ramach projektu Centra Arbitrażu i Mediacji, utworzone w ramach konkursu nr POWR.02.17.00-IP.04-00-001/17 oraz nr POWR.02.17.00-IP.04-00-0010/17. Centra Arbitrażu i Mediacji posiadają doświadczenie w zakresie szkoleń z mediacji, w tym szkoleń mediatorów, co pozwoliło na powierzenie im w ramach projektu realizację zadań w tym obszarze. Centra Arbitrażu i Mediacji jako podmioty osadzone w środowisku lokalnym były zaangażowane w działania informacyjne, dotyczące propagowania idei mediacji w poszczególnych województwach:

Lider Projektu

Ministerstwo Sprawiedliwości

Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa
Telefon:
22 52 12 888
E-mail:
kontakt@ms.gov.pl
1

Centralny Instytut Analiz Polityczno-Prawnych

ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Telefon:
+48 (57) 40 00 934
E-mail:
biuro@instytut.info.pl
6

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Aleje Racławickie 14, 20-950 Lublin
Telefon:
tel: +48 (81) 44 54 101
E-mail:
projects@kul.pl
rigp-logotyp-pl

Regionalna Izba Gospodarcza Pomorza

Aleja Grunwaldzka 82, 80–244 Gdańsk
Telefon:
+48 (58) 30 52 325
E-mail:
biuro@rigp.pl
logo-konfederacja-lewiatan2x

Konfederacja Lewiatan

ul. Zbyszka Cybulskiego 3, 00-727 Warszawa
Telefon:
+48 (22) 55 99 900
E-mail:
recepcja@lewiatan.org
dlaczego-warto
Do realizacji projektu wybrano:
  • Centralny Instytut Analiz Polityczno-Prawnych,
  • Konfederację Lewiatan,
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II,
  • Regionalną Izbę Gospodarczą Pomorza.
Materiały_do_pobrania
Materiały do pobrania
Dowiedz się więcej o projekcie i szkoleniach
• Rekrutacja na szkolenia została zakończona.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS), w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, w ramach Działania 2.17 „Skuteczny wymiar sprawiedliwości”.
Masz_pytania_Napisz_do_nas

Masz pytania?
Napisz do nas

Przejdź do kontaktu